čtvrtek 24. května 2018

Nízkosacharidové přílohy

Share Button
Nízkosacharidová příloha - pečený květák

U některých lidí při přechodu na nízkosacharidovou vysokotukovou stravu (low carb high fat neboli LCHF) nastává mírné zděšení - a co budu jíst jako přílohy, nebude to nuda jenom zelenina? Co myslíte, není nuda spíš střídat pořád dokola rýži, brambory, těstoviny, občas knedlíky? Nízkosacharidových možností je opravdu spousta, zkoušejte, ochutnávejte, uvidíte, co se ve vašem jídelníčku zabydlí.

Nízkosacharidové nudle

Share Button
Nízkosacharidové nudle

Recept jsem nazvala sice nudle, ale ony jsou to vlastně slané palačinky. Nemusíte je používat jen jako vložku do polévek, ale hodí se i jako přílohové nudle nebo, pokud je usmažíte silnější, jako placky (místo tortill) pro přípravu wrapů. Dají se skladovat až dva dny zabalené v potravinářské fólii v ledničce.

pondělí 21. května 2018

Oranžová zeleninová kaše

Share Button
Oranžová zeleninová kaše

Přílohovou kaši je možné umixovat z mnoha druhů zeleniny, podle vaší chuti a stavu zásob, jen je pro dostatečnou hustotu kaše potřeba ohlídat co nejnižší množství přidané vody. Mně často zbývají stonky stonky brokolice, samotné nechutnají zrovna skvěle, tak k nim přidávám zeleninu bohatou na karotenoidy.

čtvrtek 17. května 2018

Nízkosacharidový kmínový chléb z mandlové mouky

Share Button
Nízkosacharidový kmínový chléb z mandlové mouky

Tento recept není úplně z mojí hlavy, upravila jsem si jeden ze skupiny Nízkosacharidové (LOWCARB) stravování pro zdraví a hubnutí! (zdraví je to hlavní, hubnutí není povinnost, je nás tam dokonce několik, co chceme spíš přibrat), ubrala jsem psyllia a přidala kmínu a navíc přihodila ještě lněné semínko. Aktuálně je to naše nejoblíbenější pečivo, jdou z něj udělat i topinky nebo krutony na salát, pokud vás na ně přepadne nezvladatelná chuť. Postup je sice trochu zvláštní, ale opravdu funguje.

středa 16. května 2018

Dort s borůvkovým želé

Share Button
Dort s borůvkovým želé

Sestra si k narozeninám přála dort s ovocným želé, domluvily jsme se nakonec na borůvkách a kakaovém piškotu, který jsem upekla trochu pevnější, aby neprosáknul a nebortil se. Dort je nízkosacharidový, i když není úplně neslazený, použila jsem menší množství xylitolu, ale můžete použít i jiné sypké sladidlo dle svých stravovacích zvyklostí.

Vlašskoořechovo-kávové řezy

Share Button
Vlašskoořechovo-kávové řezy

Původně jsem chtěla upéct štafetky přesně podle receptu, ale už delší dobu, myšleno víc než rok, jsem měla v hlavě představu dortu s vlašskými ořechy a kávou. A náhodou jsem objevila právě již zmíněný návod na štafetky, který si o takovou úpravu přímo říkal. V bezé jsem zaměnila mandle za vlašské ořechy, do krému jsem přidala víc kávy a rum mi tam chuťově nepasoval, vlastně ho ani doma nemám, nicméně trocha ovocného destilátu chuti krému jen prospěla. V receptu použitý nízkosacharidový erythritol můžete nahradit jiným práškovým sladidlem dle svých stravovacích zvyklostí.

úterý 15. května 2018

Vafle z mandlové mouky s vanilkovou omáčkou

Share Button
Vafle z mandlové mouky s vanilkovou omáčkou

Nízkosacharidové (low carb) vafle, bez mléčných výrobků kromě másla, se ukázaly jako výzva. Moje pokusy byly sice vždy poživatelné, ale buď byly moc hutné, nebo moc gumové a nebo moc vaječné, případně se trhaly. Ale nakonec se dílo zdařilo, dokonce se dají i zamrazit, pokud vám zbydou. V těstě jsou sice jen bílky, ale žloutky nazmar nepřijdou, trošku jsem se inspirovala holandskou omáčkou a volně stvořila její sladkou vanilkovou verzi.

čtvrtek 10. května 2018

Variabilní mugcake z mandlové a kokosové mouky

Share Button
Variabilní mugcake z mandlové a kokosové mouky

Mugcakes jsou snadný a velmi rychlý moučník. Pokud je ale nechcete dělat v mikrovlnné troubě, měly by jít uvařit v páře či upéct v troubě v muffinových košíčcích, jen to nebude trvat pouze několik málo minut, ale přes půl hodiny. Na fotce s malinami je mugcake s celými vejci, kakaovým máslem a kakaovým práškem, s jahodami jsem podávala mugcake obsahující žloutky, máslo a vanilkový extrakt. Určitě vymyslíte i další možnosti, místo mandlové mouky můžete zvolit třeba mleté lískové oříšky, jindy přihodíte hrstičku nasekané vysokoprocentní čokolády a nebo třeba perníkové koření s troškou kakaa.

neděle 29. dubna 2018

Asijská polévková miska

Share Button
Asijská polévková miska

Základem této krásně barevné, voňavé a syté polévky plné dobrot je kořený vývar a do něj přidáte různé druhy vařené, restované či syrové zeleniny, klíčky, bylinky a maso, vejce nebo houby. Výsledek můžete bez váhání podávat i jako hlavní, jediný chod. V mém albu Asijské polévkové misky naleznete různé další variace na toto téma, také na blogu Colors of Low Carb se můžete podívat na obložené vývary.

sobota 28. dubna 2018

Kakaové lívance z kokosové mouky

Share Button
Kakaové lívance z kokosové mouky

Kakao nebo vysokoprocentní čokoláda u nás tvoří skoro nezbytnou součást zásob už řadu let a nezměnilo se to ani při nízkosacharidové stravě. Jak moc a jestli vůbec si v LCHF jídelníčku dopřejete moučníky, záleží samozřejmě na vás a vašich cílech. Kvalitní suroviny jsou základ, Čokoládovna Troubelice patří mezi moje oblíbené výrobce.