neděle 22. února 2015

Domácí vepřová šunka bez dusitanů

Share Button
Domácí vepřová šunka bez dusitanů

K výrobě domácí šunky potřebujete jen maso, sůl, čas a případně šunkovar. I bez dusitanů je možné vyrobit šunku růžovou. Základem je nepoužít při jejím "vaření" (táhnutí) příliš vysokou teplotu, jinak zešedne a navíc bude chutnat spíš jako vařené maso než jako šunka.

Jednoduché špaldové rohlíky

Share Button
Špaldové rohlíky

Do tohoto rohlíkového těsta je možné použít libovolný poměr špaldové chlebové a jemně mleté celozrnné špaldové mouky. Místo sádla můžete zvolit i jiný tuk, ale se sádlem jsou rohlíky nejkřupavější a druhý den uvnitř stále měkké. Nasycené tuky ani cholesterol podle aktuálních výzkumů nemají na rozvoj kardiovaskulárních onemocnění negativní vliv, cholesterolu si dokonce lidské tělo samo vytvoří mnohem více, než kolik přijme stravou. Nebojte se proto jíst kvalitní sádlo.

úterý 17. února 2015

Pečené kuře s citrónem, česnekem a šalvějí pod kůží

Share Button
¨ Pečené kuře s citrónem, česnekem a šalvějí pod kůží

Můj manžel není zrovna milovník kuřecího masa a tohle je jeden z mála receptů, které má rád. Zásadní je ale koupit opravdu kvalitní kuře a to chlazené, mraženému nepůjde tak dobře oddělit kůže od svalů. Kuře z volného chovu má možnost se pořádně proběhnou, přibývá proto delší dobu a jeho maso je tedy pevnější, chuťově výraznější, kůže silnější a tučnější. Není to prostě žádný rozbředlý promodralý supermarketový chcípáček. Však sami zkuste, rozdíl poznáte, i když nekoupíte velmi drahé bio kuře, ale "jen" kuře farmářské.

pátek 6. února 2015

Mléčně kvašené bílé zelí s mrkví a cibulí neboli pickles

Share Button
Mléčně kvašené bílé zelí s mrkví a cibulí neboli pickles

Mléčně kvašenou zeleninu je ideální jíst syrovou, aby zůstal zachován vysoký obsah vitamínu C a probiotických baktérií. Díky přítomnosti kyseliny mléčné vám fermentovaná zelenina vydrží v chladu při správném skladování několik týdnů.

Kešu "sýrová" rajčatová pomazánka

Share Button
Kešu sýrová rajčatová pomazánka

Ze začátku jsem měla pocit, že bezmléčná dieta bude velmi obtížná, že bez sýrů snad ani nepřežiju. Ale je to jen zvyk, postupně mi přestaly chybět a navíc jsem objevila různé alternativy. Jednou z nich je pomazánkový základ z rozmixovaných namočených kešu ořechů a oleje. Recept je snadný a rychlý a je možné v něm použít širokou škálu ochucení. Já mám velmi ráda tuto variantu se sušenými rajčaty.

pondělí 2. února 2015

Kakaový avokádový "pudink" bez vaření

Share Button
Kakaový avokádový puding bez vaření
Jeden recept na zdravý nevařený avokádový "pudink" jsem již na tomto blogu zveřejnila. Tentokrát vám nabízím verzi, kterou jsem zkoušela jako první. Skvěle se v ní páruje kakao s datlovým sirupem a tuto dvojici doplňuje vanilka.