pondělí 27. dubna 2015

Citrónová babeta z rýžové mouky

Share Button
Citrónová babeta z rýžové mouky

Vzpomínáte si na citrónovou babetu, která se prodávala upečená v hliníkové vaničce? No, to se pod tímto názvem prodává dnes, to je plné roztodivných aditiv. Já navíc potřebuju péct bez mléka a bez pšenice a raději se vyhýbám cukru. Odrazovým můstkem mi byl recept na medový piškot, rýžové mouky je ale potřeba podstatně méně jak pšeničné. Nakonec mi začal v hlavě vrtat název tohoto moučníku, zdá se, že jde o kombinaci italské a francouzské cukrařiny pocházející z římského Babette bar & restaurant. Recept na torta Babette je tajný. Originál jsem sice neměla příležitost ochutnat, ale láká mě použít místo části rýžové mouky mouku mandlovou. Tak se třeba za čas dočkáte i receptu na luxusní verzi citrónové babety.

pátek 24. dubna 2015

Kešu-mandlový "tvaroh"

Share Button
Kešu-mandlový tvaroh

S rostoucí dobou na bezmléčné dietě mi roste kuchařské sebevědomí i chuť experimentovat. Už jsem zvládla kešu "sýr" na strouhání, mazací kešu "sýr", mandlový čerstvý "sýr" ("lučinu") i kešu-sezamový "parmezán", ale vše ty byly spíš drobné variace na cizí recepty. Ale žádný z těchto receptů nebyl úplně to pravé, čím bych nahradila tvaroh. Rozhodla jsem se proto víc kombinovat a tady máte výsledek. Kešu-mandlový "tvaroh" můžete použít ke tvorbě slaných i sladkých pomazánek a nepečených dezertů (třeba pribiňáku). Chystám se ho vyzkoušet i za tepla jako náplň do buchet, pokud se pokus vydaří, recept na veganské "tvarohové" kynuté buchty se tu objeví.

Palačinky z rostlinného "mléka" a rýžové mouky

Share Button
Palačinky z rostlinného mléka a rýžové mouky

Udělat palačinky bez živočišného mléka není žádný problém, prostě jen použijete "mléko" rostlinné. Pokud je chcete také bez lepku, třeba z rýžové mouky, i to jde, stačí si jen vzpomenout den předem. Využila jsem recept z blogu Vaříme zdravě, ale používám tekuté rostlinné "mléko" (kupované nebo doma vyrobené), protože ta sušená mívají otřesné složení, a palačinky smažím na kokosovém oleji. Hotové palačinky můžete dle své chuti namazat džemem, pomazánkou z lískooříškového "másla", datlového sirupu, kakaa a vanilky, mletým mákem smíchaným s medem nebo třeba kešu-mandlovým "tvarohem" s meruňkami a rýžovým sirupem. Podávat půjdou i naslano, např. se špenátem.

neděle 19. dubna 2015

Těstoviny "carbonara" s kešu-sezamovým "parmezánem"

Share Button
Těstoviny carbonara s kešu-sezamovým parmezánem

Máte chuť na těstoviny carbonara, ale nemůžete mléčné výrobky a ani pšenici (nebo vůbec lepek)? I přesto si můžete připravit tento pokrm ve verzi velmi blízké té původní. Sehnat bezlepkové těstoviny už dnes není problém, já obvykle kupuju kukuřičné nebo rýžovo-kukuřičné. Pak už jen zbývá vyřešit, jak se obejít bez sýra. Do omáčky přijde trocha česneku a víc vajec a kdo chce, může navrch přidat veganský "parmezán". Na internetu najdete několik jeho verzí, obvykle obsahují kešu ořechy a lahůdkové droždí. Moje sestra recept doladila přidáním neloupaných sezamových semínek.

neděle 12. dubna 2015

Limetková rýže

Share Button
Limetková rýže

Rýži prostě máme rádi a basmati asi nejraději. Nedávno jsem objevila mexicky inspirovaný recept na rýži s limetkovou šťávou a koriandrem a trochu si s ním ještě pohrála. Hotová rýže je nadýchaná, voňavá a jen lehce ochucená, svěží. Bílá rýže není žádný výživový zázrak, obsahuje hlavně sacharidy. Na druhou stranu celozrnná rýže prý obsahuje mnohem více arsenu, tak si vyberte. Já hlasuju pro střídání příloh a celkově pestrou stravu.