pátek 24. dubna 2015

Palačinky z rostlinného "mléka" a rýžové mouky

Share Button
Palačinky z rostlinného mléka a rýžové mouky

Udělat palačinky bez živočišného mléka není žádný problém, prostě jen použijete "mléko" rostlinné. Pokud je chcete také bez lepku, třeba z rýžové mouky, i to jde, stačí si jen vzpomenout den předem. Využila jsem recept z blogu Vaříme zdravě, ale používám tekuté rostlinné "mléko" (kupované nebo doma vyrobené), protože ta sušená mívají otřesné složení, a palačinky smažím na kokosovém oleji. Hotové palačinky můžete dle své chuti namazat džemem, pomazánkou z lískooříškového "másla", datlového sirupu, kakaa a vanilky, mletým mákem smíchaným s medem nebo třeba kešu-mandlovým "tvarohem" s meruňkami a rýžovým sirupem. Podávat půjdou i naslano, např. se špenátem.

Suroviny

  • 300 g hladké rýžové mouky
  • 550 až 650 g tekutého rostlinného "mléka" (řidšího bude třeba menší množství, hustšího větší)
  • 2 vejce
  • špetka nerafinované mořské soli
  • za studena lisovaný kokosový olej

Postup


Alespoň 12 hodin předem v 550 g rostlinného "mléka" dobře rozmíchejte rýžovou mouku a špetku soli. Mísu zakryjte potravinářskou fólií a uložte do chladničky.



Druhý den do těstíčka vmíchejte vejce, pokud je palačinkové těsto příliš husté, přidejte ještě trochu rostlinného "mléka". Při středním výkonu plotýnky rozehřejte pánev.



Na rozehřáté pánvi nechte rozpustit 1/8 lžičky kokosového oleje. Naběračkou naberte těsto a rozlijte ho v tenké vrstvě (ale o trochu silnější než na palačinky z pšeničné mouky) po celé pánvi. Jakmile je palačinka z jedné strany hotová, opatrně ji širokou obracečkou otočte a usmažte i z druhé strany. Stejným způsobem udělejte i další palačinky ze zbylého těsta. Ještě teplé je potřete náplní, stočte a podávejte.

Žádné komentáře:

Okomentovat